tisdag 9 juni 2009

Snopet..!!!

Ja, det är just vad det blev i söndags.. då Max plötsligt bestämmer sig för att han ska åka hem till mamma. Eller plötsligt och plötsligt.. det är då han bestämt säger ifrån att han inte vill vara här hos oss. Han har ända sedan han kom på fredagen påpekat och visat tecken på att det inte riktigt var det här han ville. Ändå han hade fått frukost på sängen och en massa paket på morgonen.

Kalas förberedelserna var i full gång.. jag hade vispat grädde, mosat jordgubbar, bakat sockerkaka och börjat plockat fram mat till alla gäster när detta inträffar.

Men inte ens en muta med kalas, paketer och tårta fick honom på andra tankar. Till och med hans mamma försökte prata med honom, men inte.. Det var bara att köra hem honom och natuligvis vilket vi förstår mycket väl så ville Maja då oxå åka med.

Så nu känns det som vi är på samma tråkiga spår som för ett tag sedan när han inte ville vara här. Men jag måste ändå säga.. att jag känner mig stolt över honom eller hur jag ska uttrycka det?? ..att han stod på sig med vad han "ville" ändå både pappa och mamma försökte få honom att stanna. Och vill han inte vara här så ska han ju inte behöva det anser vi.

Så det var bara att ringa runt till alla gäster och berätta att det inte blev något kalas.

Någon som är sugen på potatissallad??
Vi har 7 kg till övers nu när det inte blev nåt kalas =0)

Skämt å sido..
Vi är så klart fruktansvärt ledsna och en hel del tårar har det blivit här. Det är så oerhört tråkigt att det har blivit så här igen och hoppas naturligtvis att det vänder. Men det viktigaste just nu är att lyssna på Max.

Inte bara hans pappa utan även jag älskar honom oerhört mycket och vi vill bara att han ska må så bra som möjligt, även om det innebär att han inte kommer att vara så mycket här hos oss.

//Malin


Lite bilder på Max med en del av paketen
och lite frukost på sängen!








Den superhäftiga bilen som kan köra på både väggar och tak!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar