tisdag 7 juli 2009

Åhh.. Vilken natt!!

Igår kom äntligen Tim hem efter två veckor hos sin pappa.
Men han hann knappt komma hem förrän han säger att han inte mår bra, att det känns som han börjar få feber. Och mycket riktigt, när kvällen kom så hade han 38.6 i temp och han tyckte att det bubblade i magen. Herre gud kände jag, ska han få magsjukan nu..??? Men sån tur var så blev det aldrig något kräks..

Däremot har det varit en helvetes natt!!!!!
Nea vaknade strax efter att de stora barnen hade lagt sig och skrek å skrek.. Ja, jag har aldrig hört henne skrika så länge som hon gjorde då. Det verkade som att hon hade kramper i magen för hon fes himla mycket oxå.

Det är tur att de andra barnen sover uppe och att jag kunde stänga in henne och mig i vårat sovrum nere så att hon inte kunde väcka de andra.

Men Nea hade knappt hunnit somna förrän Maja kom ner till mig och sa att hon inte kunde sova för att Max låg och grät efter mamma hela tiden.

Jag gick så klart med upp för att kolla läget och natta Maja igen, men Max hade då somnat om. Jag som var vaken när Maja kom ner hade inte hört att Max var ledsen alls??!

Nu vaknade även Nea en runda till, men inte lika ledsen den här gången.

Men det dröjde inte länge (men tillräckligt för att man precis har börjat att äntligen slumra till) förrän Max sätter igång å skriker så hela huset skorrar..
Han längtar efter mamma!!!!
Och så håller han på resten av natten.
Vaknar, skriker efter mamma för att sedan slumra till en stund igen.

Jag hoppas verkligen att det vänder för den stackaren..
Han har ju faktiskt ytterligare två veckor kvar här innan han ska hem till mamma igen. Och så mycket längtan han har haft efter henne dessa dagarna redan =0( ..det riktigt värker i mitt hjärta för hans skull!!!

Fy.. vad jag tycker synd om honom!!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar