söndag 15 augusti 2010

Nu är det Nea's tur..

I natt när jag skulle gå å lägga mig klappade jag om Nea och kände att hon var varm som en kamin.. Mycket riktigt så hade hon feber, 39.6. Efter en stund på Ipren supp så sjönk tempen lite och hon verkade pigg trots att hon fortfarande hade feber.

Natten gick väl så där.. Nea vaknade många gånger och ville ha dricka vilket är super skönt. Max kom ner och hade drömt läskigt så jag gick med han upp och satt hos honom en stund. Vi pratade och jag satt å klappade på honom tills han nästan somnat in igen. Sen låg jag på helspänn på vad som skulle hända härnäst..

I morse vaknade jag av att Nea ropade och hade hög feber igen. Hon fick Alvedon och lyckades faktiskt somna om igen och det gjorde jag oxå äntligen. Tills Tim kom och sa att Max har suttit och ropat att han var färdig en stund på toaletten.

Nu har vi ringt till jourläkarcentralen och väntar på att dom ska ringa tillbaka. Misstänker skarpt att det är halsfluss på den lilla Skrulltan då hon stinker från munnen och har 40.2 i temp.

Detta är bara så typiskt..
I morgon skulle Nea ha börjat inskolas på dagis.
Hoppas att hon blir frisk fort!!!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar