lördag 9 maj 2009

Äntligen alla barn igen!

Nu är äntligen alla barnen här igen. Dessvärre verkar det som om väderleken tänker spela oss ett spratt. Det skulle vara uppehåll men igår kom ett väldigt åskväder in från Jönköping misstänker jag. (då jag tidigare på dagen pratat med en kollega där och han meddelade mig att det var ett sjutusan till väder hos dem!) Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder...eller hur? =)

Igår kväll var mormor och Göte förbi på kvällen när alla de stora barnen hade lagt sig. De skulle hämta upp den ena bilen som hade varit på service. De busade igång med Nea i soffan jävla i att, hon hade så roligt att hon till och med blev svettig...Det blev lite kaffe och ishockey.

Det märktes tydligt idag då Nea sov ända fram till 09:30!? Det är ju ett rekord.... hon brukar ju hålla sig till de övriga barnen som stiger upp mellan 06:00-07:00 varje dag!! Har försökt lära dem skillnaden mellan arbetsdagar och helgdagar men det går liksom inte fram... Så det är nog bara att gilla läget, men visst drömmer jag om sovmorgon ibland? Men det kommer säkert den tiden då jag undrar om barnen någonsin tänker stiga upp....

Nu har jag inte tid med detta längre, har ju alla dessa underbara barn!

//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar