onsdag 21 september 2011

Astrid Lindrens Värld

Söndagen den 28/8 styrde vi kosan mot Vimmerby, Astrid Lindgrens Värld.
Vi hade fått biljetter dit av Linda och det var knappt att vi skulle komma iväg då både Nea och Tim precis var/varit sjuka. Men de var båda feberfria på lördagen så sent på kvällen tog vi beslutet om att då åker vi. Lollo följde oxå med oss.

Maja och Max var hemma hos sin mamma då Max hade kräksjukan när dom skulle hit och som sagt Tim och Nea var ju förkylda. Men som vi diskuterade innan så hade Maja och Max varit där innan i sommar och frågan är hur mycket dom egentligen skulle uppskattat resan dit igen??

Här kommer en massa bilder från dagen..

En förväntansfull Tim
Nea uppskattade mycket att springa ut och in i dessa små hus från Bullerbyn
Kära nån.. Här står jag med nerverna utanför kroppen när Tim och Nea själva tar sig fram och tillbaka med denna flytbrygga. Ni som känner mig vet vilken skräck jag har för vatten (och båtar) så det var oerhört jobbigt. Och dessutom blev det givetvis lite bråk mellan dem, vem som skulle dra i snöret.. Det gjorde det INTE lättare ;)
Men dom klarade det galant och jag är faktiskt stolt över mig själv att jag inte gick över huvudet på Micke och sa att dom inte fick göra det när han hade lovat dom.
Villa villekulla
När det finns en häst måste Nea så klart provsitta
Så kom hon äntligen.. Pippi Långstrump!
Inte bara barnen utan även jag var djupt försjunken i teatern. Pippi var ju min idol när jag var liten :)
Här kommer Pippis pappa i skeppet Hoppetossa


Lycka för Nea när vi gick förbi hästarna i Mattisskogen
Efter regn kommer solsken.. och det stämde väl den här dagen i alla fall.
Micke, Nea och Tim i Mattisborgen
Ha.. Vad kan va roligare än vatten?? :) Super härligt att blaska när man är klädd för det
Nea och Tim spanar ner på skådespelarna som är ute och busar med besökarna
Kolla Tim längst ner till höger.. :) Har inte en aning om vad han håller på med, men han har säkert kul. Ha, ha..
Eftersom dom har grillplatser på området så passade vi på att ta med lite korv med bröd.


Extra gott med korv på utflykten..
Ha, ha.. Denna bilden är tillägnad Lollo som blev eld och lågor när hon såg att Martin Stenmark oxå var där. Hon blev mindre glad när jag sa att han satt nästan bredvid oss på Pippi-teatern.. Hade jag haft koll på att hon var såååå förtjust i denna karl så hade jag givetvis sagt till henne. Nu trodde jag att både Micke och hon såg att han satt så nära oss men dom hade inte sett han alls. Oops!
Nea blev så trött när vi skulle äta korv så hon somnade
Här kunde Tim springa runt och åka kana hur mycket som helst medan Nea sov. Skönt att inte ha lillasyster i hasorna hela tiden.
Men man blir törstig och trött så klart ;)



Gigantiskt stor toalett..
Titta vad små mina älsklingar ser ut att vara.. Hur gulligt som helst!
En sista kraftansträngning av lek och klättring innan det är dags att åka hemåt
Vi hade en jätte bra dag och visst märktes det på barnen att dom inte var helt 100 men i det stora hela hade dom jätte roligt. Varken jag, Micke, Tim eller Nea hade varit där förut så det var mycket intryck för oss alla att ta in. Det var lite kallt emellanåt då det blåste ganska mycket. Men tänk vilken tur vi hade i alla fall.. i ca en timme regnade det sen var det uppehåll resten av dagen. Det kunde ju lika gärna ha regnat hela tiden.

Tack än en gång Linda för biljetterna!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar