onsdag 28 september 2011

Luftgevärsskytte!

Idag fick vi äntligen till det.

Vi har pratat om det länge att vi skulle låta Tim prova luftgevärsskytte för att se om det var något för honom. En bra, trevlig, spännande, koncentrations- och tålamodsprövande sysselsättning. Det skadar inte att den dessutom är mitt i veckan och nästan gratis. (Faktum är att de första 3ggr är det helt gratis.)

Vi hade bestämt att det skulle bli en överraskning och han visste inte vad som var på gång när vi satte oss i bilen.

Det var lite krångligt att komma dit då jag inte hittade första rundan trots tydliga direktiv från min fru. Men efter en extra runda så hittade vi äntligen rätt.

När vi gick längs korridoren och ner för trappan till källarlokalen som skytteklubben håller till i, hörde man det tydliga ljudet av bössorna! Tim kunde inte riktigt placera ljudet och var nu väldigt nyfiken på vad som skulle hända.

Väl nedanför trappen sa han: - är det här skytteklubben är?

Det tog inte många minuter innan han var igång. En snabb genomgång av ledarna sen var det bara till att skjuta. Som en vän av ordning och mina gamla lumpen minnen gjorde mig lite nervös.
Ska de inte ha någon säkerhetsgenomgång med honom så han inte skjuter någon?? Tänkte jag.
Men det var inget att oroa sig över för allt flöt på bra och han skötte sig exemplariskt.

 Det varierade lite mellan gångerna hur han höll bössan.
Notera ett välkänt ventilationsbolags logga i bakgrunden?  Även om det är den gamla varianten.
 En 10,4 poängare av lillgrabben inte illa!
 En mycket fokuserande pojke...
Efter 40skott. Tims avslutnings serie.

Jag kunde inte hålla mig och var givetvis tvungen att prova. Det gick förvånansvärt bra för att vara första gången? Vuxna får bara skjuta 20skott per omgång.

Så nu är det uppbokat tisdag och onsdag 17:30 - 19:30.

//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar