måndag 13 februari 2012

Så var det Tim's tur..

Tidigt, tidigt i morse kom han och sa att han mådde illa. Det kom inget kräk men han hade frossa. Tog tempen som bara låg på 37,7 men tyvärr så lider Tim oerhört av när febern ska stiga och brukar kräkas då. Vi misstänkte detta redan innan att han var på g att bli sjuk då signalerna var ganska starka tidigare i helgen och redan innan helgen.  Men.. man lever på hoppet ändå.

5-5½ timme efter att han hade fått både alvedon och ipren så ropar han på mig och springer till toa. Det kommer fortfarande inget kräk men han mår illa och frossar igen. Han har nu 38.0 och jag får ge medicin fort innan tempen stiger för mycket på honom. Jag vill gärna att han ska få behålla den lilla frukosten han åt innan. Nu ligger han och sover och hoppas att han får göra det en stund. Min stackars fina kille.

Nu får det faktiskt vara nog!
Vi har varit sjuka här hemma i sex veckor i rad nu och den sjunde är tyvärr påbörjad.
Sjukdomarna har bara avlöst varandra.. suck!

Igår tvingade jag ut familjen till pulkabacken och grillade korv. Barnen behövde man inte säga till 2ggr men jag själv undrade vad jag hade gett mig in på (mår uruselt och är fortfarande väldigt yr av och till) och Micke är ju fortfarande inte bra. Men jag kände verkligen att Nea måste få komma ut å leka i snön efter att ha legat hemma i 2 veckor nu. Så fick jag ju oxå se om hon fixade att vara igång och leka en längre stund och det gick jätte bra för henne. (Idag är hon från det ena till det andra på dagis. Hoppas, hoppas att det går bra. Vi har skickat med inhalationerna ifall det blir jobbigt. Hon tyckte att det skulle bli jätte kul att gå till dagis i alla fall.) Först kom Annie och Mijo en runda till backen oxå och lite senare kom även Mikael och Liam. 

Ha, ha.. Kolla in stilen på Nea.. 











//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar