torsdag 9 februari 2012

Status här..

Ja, Micke är jätte sjuk och har varit det ett par dagar. Men kämpe som han är har han masat sig till jobbet varje dag ändå. Det låter som han ska hosta upp lungorna emellanåt och det kommer blod. Blärk.. och så har han feber.

Tim var frusen igår kväll och jätte hostig på morgonen men kände sig inte sjuk så han är i skolan. Kan tänkas att det var skridskorna dom skulle åka idag som lockade. Vi får helt enkelt se hur det är med honom när han kommer hem.

Nea hade ett rejält bakslag i morse. Eller egentligen började det redan en knapp timme efter hon hade lagt sig igår, då hon kruppade rätt rejält i sömnen. På morgonen blev hon plötsligt skit ledsen efter vi hade tagit den första sortens inhalation. (vi kör med två olika) Jag kan inte andas grät hon. Ååååå.... I morgon natt är det två veckor sedan hon insjuknade. Alltså två veckor sedan jag sov riktigt sist. Jag vågar inte känna efter hur jag själv mår.. på riktigt.  

Här myser vi med lite fika för att det har gått så bra i skolan för Tim med hans arbetsminnes träning.. Barnen har intagit plats på golvet framför den öppna spisen. Så mysigt! Detta var förra torsdagen.



I dag har Nea och jag bakat lite kringlor för att förgylla dagen lite. Det blev som vanligt mjöl ööööverallt, men vad gör väl det. Hon hade jätte roligt och bakade speciellt till sin lilla pappa. Hoppas att han är sugen på att smaka när han kommer hem.
 




Lite mallig tror jag allt..
Nea's mästerverk till pappa!
Jag bad Nea sjunga någon fin sång för mig. Kanske nån som handlar om när man bakar.. Hm..
Vi hade en väldigt trevlig stund tillsammans som vi avslutade med lite makaroner enligt Skrulltans önskemål. Nu sover hon en stund efter dagens ansträngningar.

//Malin

1 kommentar: