onsdag 8 februari 2012

Nea sjuk

Ja, nu var det ett bra tag sedan sist.. igen.
Det har varit fruktansvärt jobbigt i snart två veckor, då Nea har varit sjuk med många besök på barnakuten.

Jag känner ofta att jag vill skriva av mig här men egentligen mest för att själv sätta pränt på vad som händer och hur jag känner och mår, inte för er som läser.

Vi har nu äntligen fått heminhalationer som vi ska hålla på med oavsett om hon blir bättre i 6 veckor. Hon är jätte duktig på att hjälpa till att hålla i masken själv.

Här kommer lite bilder..

Nea har somnat i mitt knä på barnakuten klockan närmar sig midnatt

Den populära väskan som man får välja saker från


Mår inte så bra..

En av vändorna till barnakuten..

Skenet bedrar.. Ser glad ut men det bara tjuter om henne när hon tex gäspar.

Hjälper till själv när hon ska inhaleras. Hon är sååå duktig!!!

Det har blivit bättre sedan vi kan inhalera själva morgon, kväll och vid behov men hon har mycket hosta emellanåt och är fruktansvärt trött. Den här vändan har tagit hårt på henne. Hon längtar till dagis och hennes kompisar nu så vi får ta en dag i taget för att se hur mycket hon klarar av att dels busa (vilket hon inte klarat alls utan att inhalera nu) och hur mycket hon orkar vara vaken mellan sovstunderna.

Bloggen startades för nära och kära som vi inte träffar så ofta men kanske ville hänga med på vad som händer här hemma ändå. Har faktiskt ingen aning om ni följer oss överhuvudtaget då vi aldrig får någon respons. (vet dock att vi har många besökare varje dag, men hur många är det vi faktiskt känner?) Funderar fram och tillbaka på att sluta blogga. Kanske kommer jag att fortsätta skriva, som en dagbok till våra barn men stänga ner för läsare . Det är inte så kul för er att läsa om allt elände kanske, vilket jag kan förstå. Men jag tillhör inte den skaran som ska försöka få allt att se så bra ut som möjligt fast det kanske är på botten. Den bilden får jag från många bloggar som jag följt och sållar bort fler och fler utav dom. Ärlighet varar längst.. Jag känner efter ett tag till och tar inget förhastat beslut just nu. Så till er som faktiskt följer med här så ses vi snart igen, tillsvidare i alla fall.



//Malin

2 kommentarer:

  1. JAG vill fortsätta läsa!!! Tror vi känner likadant i bloggandet just nu...
    Hoppas Nea snart blir piggelin så hon får gå till dagis igen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag följer dig/er jättegärna med eran blogg *L* Även om det är elände med Nea så är det roligt och läsa och se korten du lägger ut.

    SvaraRadera