tisdag 19 januari 2010

Frallor, besök och en skvätt panik!

I eftermiddag och ikväll har det verkligen varit full rulle.
Efter mellis så satte jag igång med att baka frallor till kvällsmaten. Tim har nämligen länge nu önskat "kvällsfrukost" och tänkte att det kunde vara lite mysigt med nybakat då. Medan jag står där och rullar bullar så kommer mamma och Göte på besök. Vi dricker lite kaffe sen åker dom igen. Jag börjar grädda bullarna och då kommer Lollo. Det visste jag, att hon skulle titta förbi en runda. Vi plockar fram "kvällsfrukosten" och Micke kommer hem från jobbet och berättar att Karin och Linus oxå kommer.

Tyvärr var jag så trött att jag fick gå upp å duscha lite för att piggna till.. Det blev nämligen lika lite sömn inatt. Men Micke, Karin och Linus hade kul med Nintendo wii så det gjorde nog inte jätte mycket att jag inte var så super social på kvällskvisten.
Men det var jätte trevligt att ni alla kom och hälsade på idag, så klart! Gör gärna om det snart..

Jag tror att det blir ytterligare en vaken natt då Nea redan varit ledsen flera gånger sen hon lagt sig. Ont i magen den här gången.. fiser som bara den när man går runt och gungar henne.
Stackars liten!

Idag var första gången som Nea satt i halsen så ordentligt att hon absolut inte fick luft. Hon hade hittat Tim's godis gömma och smaskade på för glatta livet antagligen. Hörde henne väsande hostande och panikslagen. Som vanligt när det är riktigt jävla allvarligt så blir jag lugn som en filbunke. Det blir ju bara värre för henne om jag ska stimma till råga på allt. Chocken på mig kommer sen efteråt. Det gör den alltid. Det slutade lyckligt efter att ha slängt upp henne över mitt knä och höll henne så lugn som jag kunde medans hon klökte upp godiset till slut. *pust* Sen var det ledsamheter en stund förstås. Och kan inte annat än säga att jag blev lite full i skratt ändå när hon gråtandes på sitt eget lilla språk ska berätta för pappa vad som har hänt. Hon håller för munnen och börjar väsa så han ska förstå, förstås.
Lilla gumman..

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar