fredag 22 januari 2010

Med sorg i mitt hjärta..

Igår var Tim hemma från skolan. Han kände sig väldigt konstig i magen. Men verkade rätt så pigg ändå.

Jag började att plocka ner julen igår.. och för mig är det sorg!
Usch, va tråkigt. Men det lär väl ta ett par dagar att bli klar.
Precis som när allt ska upp.

Tim var väldigt deprimerad och tyckte inte om att julen skulle plockas ner när det fortfarande är vinter ute. Håller med honom.. Det känns sååå tråkigt att plocka ner ljusstakarna när det fortfarande är snö ute. Allra helst eftersom det tog ända fram till jul ungefär innan det låg snö på marken här.

Men, men.. det är bara att bita i det sura äpplet och längta till nästa jul hela året igen. Snart är den jäkla sommarn här..

//Malin

3 kommentarer:

  1. Skojar du eller är du allvarlig?

    SvaraRadera
  2. Menar du det med sommaren?? I så fall skojar jag inte. Det är klart att det är jätte fint ute på sommaren med grönska osv. Men jag mår inte bra på sommaren. Tyvärr.. Har i hela mitt liv haft jätte problem med magen när det är varmt ute. (hur konstigt som helst, jag vet) Av och till så har jag soleksem och det räcker att jag vistas i solen en pytteliten stund. Våra svenska somrar är inte direkt pålitliga om det kommer vara sol, regn, varmt, kallt. Därför blir allt väldigt svårt att planera då. Så jag trivs ypperligt på vintern då man vet att det är kallt även om jag är frusen av mig. Men då är det bara att klä på mer kläder. Trivs allra bäst när det är som nu, snö ute.

    SvaraRadera
  3. Ok,....jag LÄNGTAR....först till våren förstås....men visst är det skönt när julsakerna försvinner...mina försvann dagarna efter nyår...eller var det före? Minns inte

    SvaraRadera