måndag 18 januari 2010

Jag behöver nog sova..!

Efter 4:e natten med oerhört lite sömn ser jag nu, mer än någonsin ut som en zombie.. snoozade alldeles för många gånger i morse så vi var lite sena till råga på allt. Men vi var i tid till skolan i alla fall.

In i bilen med Micke, Tim, Nea och mig själv.. Glömmer både snutte och napp till Nea. Lämnar först av Tim på skolan för att sedan köra ut Micke till jobbet så att jag kunde ha bilen hemma idag. Skönt!

Hämtade Tim på skolan som idag hade en kompis med sig hem, Hannes. Först var det givetvis genomgång av alla leksaker men sen kom den stora frågan. Tv spel!
Ja, men ni får faktiskt leka en stund först svarar jag. Kunde höra själv hur tråkig jag lät.. Det är ju det roligaste dom vet just nu.

Efter att ha förberett kvällsmaten så var det dags att hämta Micke på jobbet, så umgås som familj efter att vi kommit tillbaka och ätit hann vi inte göra. Direkt efter maten var det dags att lägga barnen.

Tim som går i förskoleklass behöver sin sömn väldigt väl så han ska helst ligga i sängen kl.19.30. Väcker honom vid 6.45 ungefär. Nea lägger sig oftast samtidigt som Tim och hon sover en runda på dagen oxå. När Maja och Max är här så har vi, sen en tid börjat att lägga Max innan de andra. Han är sååå mycket tröttare än de stora och ändå sover han alltid längre än dom på morgonen efter. (men så är han ju faktiskt två år yngre) Så på söndagskvällen när det är dagis för honom dagen efter så ligger han i sängen kl.19.00 och det är han super nöjd med, för då är han trött. Dom stiger upp senast 6.30 för att hinna i tid till Växjö. (innan steg dom upp 5.40 när jag oxå jobbade och Tim skulle lämnas på dagis med) Det är inga utav våra 4 barn som är svåra att lägga. Bara att göra kvällskissen och borsta tänderna sen skuttar dom in i sängen och somnar mer eller mindre tvärt nu för tiden. Sagor och sådant får man ta på dagen som en mysstund istället.

Tänk om jag kunde vara lika noga med min egen sömn som jag är med barnens!!!!

Som avslutning på dagen sitter jag här vid datorn, som vanligt.. Min käre man och jag har tittat på mina inspelade program som jag missat och druckit lite kaffe.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar