tisdag 26 januari 2010

Idag blev det frukost i mörkret med levande ljus..

Steg upp lika trött som vanligt.. Zzz
Går ut i köket och trycker på kaffebryggaren.
Jag bara måste ha kaffe på morgonen.

Går upp, tittar på termometern -17 grader.
Går på toa och går sedan in till Tim och sätter mig på hans sängkant.
Vi sitter där och pratar lite om bakningen som vi ska göra i eftermiddag och ska precis hjälpa honom att snyta sig.

Då försvinner strömmen!!!

Det är inte jätte ovanligt att strömmen försvinner i vissa rum i huset, då det är en utav huvudsäkringarna som strular emellanåt. Men när vi tittade ut såg vi att det var helt mörkt överallt..

Skit oxå tänker jag..
Nu blir han väl jätte rädd!?!

Men, nej då..
Nu utbrister han "Jippi..! va mysigt!"

Vi tände lite ljus både på toa och i köket så det blev riktigt mysigt och kaffet hade jag som sagt fått igång innan strömavbrottet så det var bara att duka fram frukost.

Tim ber då om servett så att han kanske kan snyta tillbaka strömmen eftersom den försvann när han snöt sig tidigare *fniss*
Han gör ett tappert försök men jag får förklara för honom att det bara var en tillfällighet att strömmen försvann precis när han snöt sig.

Då skrattar han så där ljuvligt och säger..
Ja, men det var väl bra att jag fösökte i alla fall??

Strömmen var väl borta ca 20-25 min så det var rätt så överkomligt i alla fall. Har faktiskt inte en aning om än vad det berodde på.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar