tisdag 9 mars 2010

Irriterad..

Igår när jag hämtade Tim från skolan så sken solen och fåglarna kvittrade. Det var en härlig dag och även jag kände mig glad av att våren visade sig.

MEN..

Givetvis varade inte glädjen av att vara ute och gå i det fina vädret särskilt länge då de (ursäkta mitt språk nu) satans hundägarna inte kan plocka upp hundskiten efter sig, så ligger de äckliga högarna inte bara vid kanterna längre utan mitt i gångbanorna eftersom det är ju där snövallarna legat tidigare och som nu töar bort.
Och det som göms i snö kommer fram i tö.. det vet ju alla!

Jag är av den åsikten att plockar man inte upp efter hunden så ska man fan inte ha någon hund heller.

Åhh.. Vad irriterande det är att hela tiden behöva gå och titta ner och slita undan stackars Tim så att han inte stiger i nån hög.
Jag tar in vagnen i hallen varje dag så det är lika illa om det kommer på hjulen som på skorna och det är mer än ett heltidsjobb under promenaden att titta så att varken vagnen rullar i nån hög eller att vi stiget i det.
Fy, va äckligt det är!

Jag älskar hundar så ni inte missförstår mig nu.. jag bara avskyr dess högar deras ägare lämnar efter dem.

Och katter.. ännu värre!
Som får springa lösa ute hur som helst, springer här inne på vår trädgård och uträttar sina behov eller bara tar en genväg här förbi. Det är något som jag tycker är så fruktansvärt respektlöst av kattägare, att bara släppa ut katten. Jag tycker INTE om katter och Maja är allergisk mot pälsdjur så varför ska vi behöva stå ut med att ha dessa otäcka, opålitliga jägare springandes på tomten????

Vi hade en gång en sandlåda som vi fyllde med dyr fin sandstrandssand. Det var första året här i huset och jag kommer aldrig att glömma när jag skäller på Micke för jag tyckte att det var dålig stil att inte tvätta Max's rumpa (han hade då blöja) efter bytet så att han inte stank bajs. För jag hade kollat ner i blöjan och där var inget. Jag höll på att kräkas så illa som ungen luktade. Micke försäkrade mig om att han hade tvättat rumpan på honom och vi upp i duschen med stackars Max som vi kom på hade suttit i sandlådan och lekt. Ut och kollade i sandlådan och givetvis så var den full av kattbajs. Vi la en presenning över den och barnen har sedan dess inte fått använda sin sandlåda.

Skulle våra små söta barn (eller vi för den delen) bli kissiga ute så är det inte ok att kissa i en buske. Tycker att det är ganska sjukt faktiskt.

Dyra böter till alla djurägare som inte plockar upp efter sina djur, oavsett om det är en hund eller katt. OCH böter till alla kattägare som släpper sina katter att springa lösa i samhällen.
Det är vad JAG tycker i alla fall!!!!!!

//En mycket irriterad Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar