måndag 1 mars 2010

Snö och tö

Jag vet att det är många som tycker jag är knäpp.. men jag tycker att det är mysigt att snön återigen faller utanför fönstret idag.

Den här helgen har jag känt mig så himla deprimerad i plusgraderna då snön har börjat smälta rejält.

Och inte nog med det så har dom tidigare dumpat av de snövallarna som låg nere vid stora vägen, runt om vårat hus . Det var absolut ingen fara när dom gjorde det, men nu..

När det började att töa så blev alla de stora bergen med snö helt svarta av all smuts som inte syntes tidigare.
Fy vad tråkigt det känns att titta ut på de fula svarta högarna!

Men idag.. har snön redan börjat lägga sitt vita fina täcke över de fula vallarna =0)
..och genast känner jag mig gladare igen!!!

//Malin

2 kommentarer:

  1. Måste bara säga vad jag tycker....SLUTA SNÖA!!!
    Jag vill ha vår....själv börjar jag bli deppig av denna kyla blås och snö...jag vill ha fågelkvitter, snödropp från taken....tjatet på ungarna att jackan ska vara på....åh vad jag saknar våren....
    Men men som det ser ut just nu så får jag deppa ett tag till....
    kram kmram

    SvaraRadera
  2. Ja, du är inte ensam om att vilja ha vår har jag förstått ;) Och visst har våren sin charm precis som alla årstider. Jag kan hålla med om att de där första varmare dagarna när solen skiner och fåglarna kvittrar är härliga. När man ser den första vitsippan eller första tussilagon så känner man att nu är det vår. Men som sagt trots att jag gillar de andra årstiderna oxå så gillar jag det här allra mest. Fast utan blasket så klart.

    Håll ut Jessica.. snart kommer våren och sommaren till dig!

    Kram

    SvaraRadera