fredag 19 mars 2010

Jobbig dag..

Idag är en sån där jobbig dag då jag tänker mycket på Nea's födelse.
Jag tänker på det varje dag, men vissa dagar är mycket jobbigare än andra och just idag är en sån dag.

Det brukar oxå bli extra påtagligt för mig efter varje gång hon har varit väldigt sjuk och det har hon ju precis varit nu igen.
Hon är lite hostig fortfarande och kommer säker att vara ett tag till men idag har hon inte (än i alla fall) någon feber. Igår hade hon 38 grader.

När det är så jobbigt som idag så brukar jag plocka fram den dagbok Micke skrev till Nea under hela sjukhusvistelsen och den hjälper mig jätte mycket. Dels för att komma ihåg rätt, då jag var lite drogad den första tiden efter. Men även för att läsa om hennes framsteg, hur duktig och stark hon var den lilla fina Nea.

Men tänk vilken stark liten flicka vi har..
Som lyckades överleva den mycket, mycket kritiska graviditeten och en sådan fruktansvärd förlossning med både lunginflammation och blodförgiftning. I dessa hemska men givetvis bra maskiner, med massa sladdar och slangar kopplade på hela kroppen. Resa till och från Stockholms Ecmo-team i helikopter.

Mina känslor kommer väl ikapp mig nu då hon har blivit friskare efter att återigen haft en lunginflammation och ett par stycken virusar på det, denna gång som hon varit sjuk.

Jag ångrar mig väldigt mycket att jag inte har skrivit dagbok under den första tiden men är oerhört tacksam att Micke gjorde det.
Och alla de gånger hon har varit så frutansvärt sjuk nu tiden efter hade varit på något sätt skönt att ha dokumenterat för att inte bara gå tillbaka och läsa själv, utan för Nea att ta del av en dag när hon är tillräckligt stor.

Älskade Nea.. vad glad jag är att du lever!!!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar