torsdag 26 mars 2009

Fniss!!!

Igår skulle jag göra mig till och fixa lite våfflor till mellanmål. Våffeldagen till ära!
Alla som känner mig väl vet att jag inte är så överförtjust i varken pannkakor eller våfflor. Så är det nåt som jag verkligen inte har gjort smeter till tidigare så är det just det här. Men, men..

Eftersom Tim är mjölkallergiker så kan jag inte bara köpa en våffelmix utan måste göra smeten själv.. (den har alltid Micke fått göra tidigare)

Jag börjar att blanda ihop ingredienserna och inser att jag råkat ta dubbelt upp med mjöl.
- Ingen fara, säger Micke.. bara dubbla de andra oxå så får vi bjuda hela grannskapet på våfflor och ler så där fint och kärleksfullt som bara han kan. =0)

Mmm.. och det gjorde jag.. MEN!!!! Nu blev smeten tunn som vatten och en äckligt grynig hinna uppe på av margarinet som jag hällde i sist. Fy va besviken jag blev..

Men nu var margarinet slut, så Micke som hade kommit hem tidigare från jobbet för att fika med oss får åka till affären och köpa mer. Och stackars Tim satt på en stol och försökte trösta mig.
- Det gör inget mamma.. det går bättre nästa gång!

Han hade rätt. Det blev bättre vid andra försöket. Men jag måste nog oxå berätta att jag googlade fram ett annat recept. Jag vågade helt enkelt inte prova samma igen!


//Malin

1 kommentar:

  1. Det gör inget malin, du är ju så bra på mycket annat som t.ex att hålla ihop familjen och baka tacopaj(mums) och KLADDKAKA när det nu blir att man får smaka igen. kram mita

    SvaraRadera