lördag 14 mars 2009

Max

Ni som har följt vår blogg vet att det har varit lite känsligt för Max att vara här ett tag nu. Han har ett extra stort behov av att vara med sin mamma just nu och så är det faktiskt för en del barn. Då ska man absolut inte tvinga honom hit anser vi, då det bara kommer att bli negativt för honom att vara här. Så nu har vi beslutat att han inte ska komma hit över helgen på ett tag framöver.

Däremot ska han (om han vill) komma över eftermiddagen och kvällen för att sedan åka hem till mamma igen, varannan torsdag.
Men återigen, om han vill..

Just den torsdagen tror jag blir bäst för Max då jag kan hämta upp honom på dagis och inte från mammas famn.
(jätte mycket bättre att göra så)
Tim har åkt till sin pappa så jag kan ägna all min tid till bara Max då inga andra stora barn finns med och konkurrerar och Malin får ha Nea. Han ska inte behöva känna att han måste sova över, utan jag fixar i ordning honom för natten här hemma för att sedan köra hem honom till mammas famn igen..
Det blir tryggast och bäst så för honom.
Han får själv säga till när han är redo för att sova över igen.

Det är så otroligt viktigt att man tar hänsyn till Maxs behov nu. Jag kan inte vara egoistisk i det här läget och tvinga honom hit när jag vet att han inte vill, fast hela jag skriker efter att få ha honom hos mig jämt.

//Micke

2 kommentarer:

  1. Vad klokt. Att låta det ta lite tid och lyssna på Max. Hoppas det kommer gå fint så du snart får ha din lilla son mycket hos dig igen!

    Kram frida

    SvaraRadera
  2. Micke jag är så stolt över dig. Äntligen en föräldrer som sätter sitt barns behov i första hand.Det är något som kommer att stärka Max och ditt förhållande när han märker att du gör allt för att han ska må bra. Sträck på dig. Kram mita

    SvaraRadera