onsdag 4 mars 2009

Tim ska åka till Kreta

För ett par dagar sedan ringde Tims farmor och frågade om Tim fick följa med dem på utlands semester.

Jösses vilken klump jag fick i magen.. skulle min lille gossa åka flera hundra mil iväg utan MIG!!!

Men det var bara att bita sig i läppen för den här semestern tror jag nog att hans farmor drömt om sedan Tim föddes, att få åka utomlands med sitt lilla barnbarn.

Nu är det ju inte bara att åka iväg hur som helst med denna killen för han har sin allergi.
Komjölks protein allergi.
Detta kräver en hel del när man ska åka iväg som sagt..

Bara att beställa mat på en restaurang i sverige är en hel vetenskap hur blir det inte utomlands?

Men farmor fixar och trixar..
Hon har beställt lägenhetshotell så dom kan laga maten själva och ska packa en kylväska med massa mat som smör och mjölk som han kan äta och dricka.. Sen finns ju alltid Mc donalds som hon sa.

Mmm.. Visst känns det jätte nervöst men jag vet att farmor tar väl hand om honom och det är "bara" till kreta. (I EN HEL VECKA!) Och som hon sa.. är det så att det inte fungerar så får vi ta ett tidigare flyg hem.

Tim är i alla fall jätte glad att han äntligen ska få flyga och åka på semester till ett annat land och det är huvudsaken!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar