lördag 7 februari 2009

Ååå där dog han vad han nu hette...??

Nu ger jag upp, jag orkar fan inte detta längre. Nu har det varit influensa sen i tisdagskväll.. enda kända botemedlet mot det är vila? Okej, men vad gör man om det inte finns vila? Vi gör så gott vi kan och som vanligt är det kvinnan som ändå drar det tyngsta lasset. (Men låt er inte luras jag får faktiskt inte vara i tvättstugan.... inte för att jag inte kan tvätta...utan för att hon inte vill låta mig göra det!?)

Hur som helst är vi alltså inne på dag 5 och det finns inget ljus i tunneln. Febern är ständigt hög oavsett hur många tabletter man tar? Snor och annat gott fortsätter att produceras i mängder, har fått en grym hosta som nu har pågått i några dagar och resulterat i att jag hostar "slembollar" fyllda med blod. Smakar inte nått vidare. Idag har det förvisso varit lugnt på den fronten men varje liten host eller nys gör så att det känns som lungorna ska komma upp ur halsen och lämna kroppen. Hur får man bort blodsmaken??

Jag borstar tänderna 200 ggr , använder alla tänkbara medel för att lukta gott i munnen men icke. Duschar gör jag bara ca 6-8 ggr per dag för att jag ändå luktar som ett dött överkört lik som legat och ruttnat vid vägkanten.

Jag orkar knappt ta hand om mig själv, men värst av allt... jag orkar inte ta hand om min familj?? Detta är nog det absolut värsta som jag kan vara med om. Det är ju liksom min livsuppgift att finnas där för mina barn och min fru..........

Hur i hela helvete ska någon av oss blir friska när vi inte får vila?

//micke

1 kommentar:

  1. Upp med hakan Micke! Ta en liten whiskey eller två. Snart är det vår och alla eländiga dagissmittor försvinner förhoppningsvis! Kram, frida

    SvaraRadera