söndag 8 februari 2009

Jag bara älskar snön!

Det är något alldeles speciellt med snö.. Det blir lixom en sån mysig känsla i kroppen. Det är så härligt att sitta inne i värmen och titta ut på den samtidigt som kroppen skriker efter att få springa ut och leka i den.

Det blir så mycket ljusare och man känner riktigt hur mycket piggare och lyckligare man känner sig när det faller lite snö. Bara det inte är blask..

Detta är en känsla som jag lyckats förmedla (eller hur man ska uttrycka det) till Tim. Han kan stiga upp på morgonen och se att det har snöat ute och utbrista..

Mamma, titta vad vackert det är ute!

Tänk vad härligt det är att packa ihop och ge sig ut i naturen och grilla korv i öppen eld när det är snö. Det är något som mina föräldrar alltid har gjort med oss och som jag kommer att göra med mina barn. Och ja, Tim har fallit totalt för även det. Sist vi var ute och grillade korv så var morfar och Carola med och mitt i korvgrillningen (innan han tappade korven i elden) säger Tim..

Det här är livet du morfar..!

Jag antar att jag älskar snön så mycket för att det påminner om när man var barn. Alla tokiga och roliga saker man kan göra i snön. Man blir som barn på nytt när man kommer till pulkabacken.

Kanske gillar jag den så mycket för att det påminner om julen, som jag tok älskar.

Ikväll föll det i alla fall jätte mycket snö här och det var precis vad jag behövde nu.. lite mys känsla.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar