torsdag 26 februari 2009

Fantastiska kvinna!

Vill bara ta tillfället i akt och beskriva hur imponerad jag är av allt min fru klarar av. Det är helt otroligt att hon kan reda ut allting samtidigt. Hon tar hand om en liten som inte klarar något själv men vill väldigt mycket just nu.

Samtidigt ser hon till att de 3 stora barnen inte glöms bort, till detta lägger vi nästintill allt hushållsarbete, städa, tvätta, diska och laga mat. Hon ser till att alla får frukost, lunch, mellis och middag! Att alla kommer ut åtminstone någon gång under dagen, detta kan även innebära att pulkor/skidor ska fram och bara de faktum att alla ska vara vettigt påklädda.

Hon ser till att det blir lämning och hämtning på dagis av Tim som dessutom bara får gå 15tim i veckan vilket skär ner schemat för vad man hinner göra där emellan otroligt mycket. Hon ser till att det handlas det extra som behövs. Det hjälps till vid läggning, tandborstning, duschning och smörjning av alla barnen m.m. Ja, listan kan göras superlång....

Som om detta inte vore nog så lyckas hon hälsa mig hjärtligt välkommen hem när jag kommer från mitt arbete och jag är inte alltid den trevligaste att få hem kan väl tilläggas....

Själv är man nöjd om man lyckats gå ut en runda med de stora barnen och klarat det någorlunda själv?? =)

Hon är helt enkelt bäst!

Jag älskar dig Malin, tack för allt du gör och allt du tar hand om! Jag hade inte orkat eller klarat något utan dig!

//Micke

1 kommentar:

  1. Jag får snart sluta läsa eran blogg den får ju bara tårarna at rinna. En så stark kärlek ni måste känna och inte nog med det ni vågar visa alla andra vilken kärleksfull familj ni är.
    Älskar er

    SvaraRadera