måndag 16 februari 2009

Helt jävla otroligt!!!

Fan va glad jag är rent ut sagt! Det var länge sen jag var så här lycklig! :-)
Jag gick upp efter kvällsmaten för att klä på Maja inför hemfärden till mamma. Då hon helt plötsligt säger:

- Men pappa, jag vill stanna en dag till sen lovar jag att åka hem i morgon kväll.

Det värmer i mig då hon säger att hon vill stanna, samtidigt som det hugger att hon ser hemfärden som en plikt. (är plikten mot mig eller mamma?)

Malin berättade att när hon satt och tog hand om Nea idag råkade höra en konversation mellan Tim och Maja. Då Tim med en liten sorgsen röst (vet inte hur man ska uttrycka rösten riktigt) säger till Maja.

Tim: - Längtar du efter Max nu när han inte är här?
Maja: - Nej det gör jag verkligen inte, det är så skönt att få vara själv utan honom.
Tim: - Men längtar du inte efter honom lite?
Maja: - Nej det gör jag inte.

Vet inte hur jag ska förhålla mig till det, för Nadja var ju givetvis inte lika glad som jag att det blev ytterligare en dag till. Jag kan ju inte neka mitt barn till att vilja stanna här? Det gör mig otroligt varmt om hjärtat att hon faktiskt äntligen vill det av egen vilja!

Nu hoppas jag verkligen att det snart ska släppa för Max också, för där har vi som vi nämnt tidigare lite problem just nu.

//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar