torsdag 14 juli 2011

Dag 4 på semestern!

Idag var Micke ok igen efter att han blev störtsjuk i måndagskväll när vi hade haft kalas. Fick skit hög feber som var uppe på 40 grader och frossade. Maja och Max skulle sova över och Max var fast besluten den här gången om att han ville sova här, så jag isolerade Micke så att han inte var i närheten av barnen. Precis när jag skulle ringa Nadja och säga att jag får köra hem barnen direkt efter frukost så kom Max tassande ner för trappen och vill åka hem till mamma i alla fall. Nadja kom och hämtade båda barnen på en gång i stället för att hatta på morgonen oxå.

Jag ringde upp Tim's farmor och frågade om Tim kunde få komma till dem ett par dagar medans Micke var sjuk och det gick bra, så jag körde upp honom på morgonen/förmiddagen och han kom hem igen nu i kväll. Skönt att vi kunde lösa det så i fall det var smittsamt så slapp åtminstone de stora barnen bli smittade. Nea och jag kämpade på här hemma men har klarat oss än så länge i alla fall.

Igår var jag ute å cyklade en sväng med Nea som var lite lätt uttråkad. Undrar lite varför jag aldrig gjorde det med Tim?? Det är ju jätte mysigt att höra henne pladdra på om allt möjligt bakom sig när man kämpar på för att komma framåt ;)


Idag bar det av till Ikea..
Jag bara avskyr att gå på Ikea då det för mig inte finns det minsta struktur i det bygget. Jag har begripit deras system med att lura oss konsumenter på och det retar mig ännu mer när jag går där. Hmrf.. vet att jag gnällt om detta tidigare så nog om det nu.

Nea har fått en ny lite högre stol till matbordet idag vilket verkligen var behövligt. Hon har fortfarande suttit i barnstolen för att hon oftast själv velat det. Det har varit mycket bekvämare höjd i den.. Men nu gjorde vi slag i saken och Nea är jätte nöjd. Jag har fått nya förvaringshyllor till matkällaren så att det slipper stå grejer utmed golvet huller om buller. Extra täcken och kuddar (ni vet den billiga varianten därifrån) blev det och två stora palmer plus en del annat smått å gott.

Eftersom det inte bara är den populäraste semesterveckan nu utan dessutom var riktigt skitväder idag med temperaturen på 14 grader så förstår ni att vi inte var ensamma där. Kön till restaurangen gick utanför själva restaurangrummet. Däremot gick det snabbt och smidigt att komma ut i kassan när vi hade handlat färdigt och skulle betala.

Som sagt, Tim kom hem i kväll och efter att Micke skruvat ihop stolen och mina hyllor och jag börjat att sätta saker på plats så var vi ganska trötta och ingen av oss orkade laga mat. Det blev helt enkelt pizza.

Det var kul att gömma sig i garderoben..


Sängarna måste provliggas..

Köttbullar med mos + några pommes från mig :)

Här sitter hon nergosad bland de nya täckena och kuddarna

Första sittningen på nya stolen

Dagens inte så nyttiga kvällsmat..
men det var skönt att slippa laga något när vi var så trötta.

//Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar