söndag 31 juli 2011

Söndag

Idag blev det jätte fint väder vilket vi inte hade räknat med så det var extra kul och framförallt skönt. Skönt för barnen att springa in och ut hur dom vill utan att bulla på med stora jackor osv. Och stort plus var det så klart att dom äntligen kunde bada i poolen igen.

Nea blev som förbytt när hon såg vädret ute idag och ropade på mig.
-Mamma.. Ser du vädret??
-Ja, svarade jag. Det är fint väder idag.
-Då får jag cykla.. viskar hon till Micke ihopkrupen och fnissandes.
Jäkla goa unge!!!!

Hon skulle först cykla, sen hoppa studsmatta, sen gunga, sen in i husvagnen. Där efter tog hennes jätte fina humör slut och det började tjuras, tyvärr. Så hon fick gå till sitt rum och sura klart där.

Maja och Tim hoppade i poolen och då ville givetvis Nea oxå bada. Och visst får hon det, men efter att jag fixat lunchen sa jag för det var inget vatten i hennes pool. Micke klippte gräset och trimmade kanterna så det var bara för henne att vänta och då blev det sura miner igen, suck!

Till lunch åt vi blodpudding som jag visste att i alla fall de stora barnen gladeligen äter.
Men Nea åt minsann det oxå. :)Tim fråga Maja vilket hon tyckte var godast.. Blodpudding eller Tacos?? (som vi för övrigt åt till kvällsmat idag) och det tog lååång tid för henne att svara så jag hoppade emellan och sa Tacos. Ja ha, sa Tim.. men du då Maja??
-Det är svårt för blodpudding är så himla gott det oxå!
Gissa om jag blev förvånad!?! För är det något som alla de stora verkligen önskar hela tiden så är det Tacos och Maja kunde inte riktigt avgöra vilket. Söt hon är!

Dagen eller kvällen kanske man ska säga, har givetvis innefattat en hel del Dsi spelande. Men det gör inget då dom faktiskt har varit ute större delen av dagen och badat väldigt mycket.

Efter kvällsmaten blev det kräftor och även där blev jag förvånad att lilla Nea sörplade på en kräfta:) Det är kanske mammas flicka lite ändå!?! ;)

Barnen sover gott i sina sängar och vi sitter uppe allt för länge som vanligt.

Jag hoppas verkligen att hela denna veckan (sista veckan på vår semester) kommer att innefatta mycket sol (trots att inte jag är så glad i den egentligen) för den har lyst med sin frånvaro hittills på semestern. Visst några enstaka dagar eller halvdagar kanske jag ska säga. Men så här dåligt väder har inte vi haft på våra semestrar innan tillsammans. Det fina vädret var här innan vi gick på semester :(

Nea och pappa gosar och tittar på film
Kolla va högt upp i luften Nea är :)
Så duktig och ska skära själv

Nea sörplar för glatta livet
Tim är en veteran på detta området så han kämpar på med allt på hela kräftorna. Han fuskade en hel del när vi åt hos min bror häromdagen då han smällde i sig ett paket.. men klorna hade han lämnat då. Idag fick han order om att som vanligt dissekera hela kräftan :)
Maja gillar inte kräftstjärtar så mycket utan ville mest ha klor.
Rena drömmen att ha henne som granne vid bordet och få dom stjärtarna.
Lyllos Micke som hade hamnat bredvid henne :)

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar