tisdag 26 juli 2011

Grymt äckligt..

Igår när Tim, Nea och jag sitter i bilen och ska precis köra ut från Alvesta till marknaden i Tingsryd så ser jag något på handen. Det ser ut som nåt smuts så jag försöker stryka bort det med andra handen. Man kollar ju inte så noga när man kör. När jag inte lyckas få bort det ens när jag drar till med nageln så tittar jag nära och ser till min stora fasa att det är en fästing.



Vänder bilen och kör hem igen. Tänker att det var tur att det var jag och inte Micke då det är för honom som spindlar är för mig, det värsta som finns. Självklart hade det varit värst om barnen hade den på sig med tanke på följdsjukdomar av dessa otäcka djur. Det mest otroliga att få den just denna dagen är att jag bara 1-2 timmar innan har suttit och läst i Smålandsposten om att det är rekordmånga fästingar i år. Bara vi slipper plocka på barnen.. Nea har haft 2 st fästingar som suttit fast rejält, fast det var inte i år. Jag försökte få läkarna att testa henne för borrelia när hon var sjuk så länge med feber, utslag och huvudvärk mm. Men se det ville dom inte då det innebar ett ryggmärgsprov.

Nog om detta.. den är borta från min hand i alla fall..

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar