tisdag 19 juli 2011

DSi XL = Sann lycka!

Trots att farfar idag började sin resa hemåt så har vi haft små ljusglimtar i vardagen. Det har varit vackert väder nästan hela dagen fast SMHI lovat oss regn med början kl. 12:00. Det kom bara 3 små (och då menar jag små) regnstänk under dagen.

Vi har hunnit med att cykla, hoppa hoppstylta + studsmatta, badat varit ute med Nea's vagn, spelat bandy, plockat sniglar (något som barnen tycker är kul) ätit körsbär!

Har även hunnit med en och annan glass!

Sen har min fru hunnit städa bilen, lyx!! :-) Den blev nästan som ny!
(Jag städade i poolen, inte så lyxigt som det kanske låter)

Idag kom även Maja's efterlängtade present som beställdes igår. Hon har önskat sig otroligt länge och har försökt att spara så mycket av sina födelsedagspengar som möjligt, har förstått att hon haft det som mål både hos sin mamma och oss. Att kunna ha sitt egna DSi.

Kan inte beskriva den lycka som Maja uttryckte när hon fick sitt DSi XL idag! Jag ropade ner henne då vi kom in framåt kvällen och när jag tog fram lådan så var hon nära att börja gråta av lycka. Kom den redan idag?? frågade hon. Åååååhhhhh, tack farfar!! :) önskar jag hade haft kameran till hands då.

Vi får nöja oss med efterbilder.

Lite Lego Star Wars......efter maten!!
Fokus, har inte tid med pappa och bilder nu inte!

Det var ju inte svårt att komma igång då hon har tränat lite på Tim's DSi tidigare. Det var lite nya menyer bara och lite små andra finesser som skilde dem åt. Men eftersom barnen växer upp i en IT-ålder utan dess like, är det väl inget som är speciellt svårt för dem att förstå?

Tack än en gång farfar!

//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar