torsdag 28 juli 2011

Grymt äckligt.. IGEN!



Japp, så var det dags igen..
I förgår plockade jag mer svamp och det blev ännu mer än sist tack vare dom som jag plockade av hos mamma.
På kvällen kliade det som bara den på min högra vad och jag trodde att det var ett myggbett. Jag gick runt och kliade på det genom att dra mitt andra ben mot det i hopp om att inte klia sönder bettet. Det är så trist med trasiga myggbett. Men igårkväll när jag ska hoppa in i duschen så tittar jag lite närmare på det och där sitter det en äcklig fästing. Bläärk!

Ja, ja.. Vad ska man göra??
Jag älskar att va i skogen så fästingar kommer inte att stoppa mig, men visst är jag skraj för att barnen ska få några på sig för man har som sagt respekt för sjukdomarna man kan få av de äckliga små krypen.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar