torsdag 15 januari 2009

Allmän förskola..

Idag på morgonen körde Micke Tim till förskolan och sen gick han ut på långpromenad med Nea medan jag åkte i väg för att klippa och färga håret.
Jösses vad skönt det var att få det gjort. Det behövdes verkligen. Tack Karin!

Tim var otroligt arg när jag kom för att hämta på förskolan eftersom han inte får vara där så länge som han vill. När jag är mammaledig är det bara 15tim/vecka som gäller. Hade han fått bestämma så hade han gärna gått hela dagarna alltid.
Jag har förklarat för honom att det är kommunen som bestämmer dom tiderna, vilka dagar och hur många timmar/dag. (i denna kommun 3.75 tim/dag mån-tors) Så nu säger han att han är jätte arg på kommunen för att han inte får vara där längre, han hinner aldrig leka inne på förskolan och jag förstår honom.
Våran förskola har verkligen satsat på att vara ute mycket och det är ju bra. Men ibland kan det bli "för" mycket oxå. I alla fall för 15timmars barn som både går till och från förskolan dessutom. Dom är alltid ute på förmiddagen och det känns nästan som ett jätte stort undantag om dom skulle vara inne när man kommer och hämtar för dom springer nog mer eller mindre raka vägen ut efter maten.
Torsdagar är den jobbigaste dagen (fast idag fick han åka bil dit) då vi först går dit. Dom har en liten morgonsamling sen går dom iväg (ganska långt) för att gympa i en gymnastiksal i simhallen. Sedan är det promenad tillbaka till förskolan där det väntar lunch till deras hungriga magar. Lagom till dom ätit upp och kanske hunnit ut igen så kommer jag och hämtar för ytterligare promenad hem.
Han är totalt slut när vi kommer hem. ..och arg för att han inte hunnit leka någonting den dagen!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar