lördag 31 januari 2009

Vilken natt!

Eftersom Tim hade feber när han gick å la sig så bestämde vi att vi ger honom en alvedon till efter ca 4 timmar så att han får sova. Han brukar få febertoppar och då kräks han. Men när Micke kom upp 01.20 för att ge honom alvedonen så var han varm som en kamin varpå han säger att han måste kräkas. Så han springer in på toa, kräks och sen får han både alvedon och ipren. Sen somnade han igen.

Efter en timma kommer han ner till mig och säger att han har ont i magen. Det får han i princip alltid oxå när han har så hög feber. Jag sitter en stund med honom på toa och tar sen febern för att kolla läget. Han hade då 38.8 på både alvedon och ipren. Stackars pojk.

Så ställer vi då klockan för att än en gång försöka minimera för honom med att ge alvedon innan febern stiger. Men.. försent. När Micke kommer upp efter att klockan ringt, så måste han springa ut å kräkas igen. Han får medicin igen och somnar om.

Sen tar det inte mer än en timme innan han skriker på mig.. Han mådde illa igen men det kom inget så han gick å la sig igen. Klockan var nu 07.00.

En stund efter detta stiger alla barnen upp och Tim verkar lite piggare.. Men bara för en stund, för nu precis innan kl.09 så kommer han och har frossa. Han hade 38.5 så den börjar väl stiga igen. Det har nu bara gått tre timmar sen han fick medicin sist så jag kan inte ge mer än. Så nu är han nerbäddad med dubbla täcken pyjamas och sockar. Lyste med ficklampa i halsen på honom och han var jätte svullen. Jag tycker så synd om honom!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar