fredag 9 januari 2009

Så trötta..

Idag har varit en fruktansvärt jobbig dag efter en lång vaken natt för både Micke och mig.Först och främst gick jag och la mig vid ca. 01.00 men kunde verkligen inte somna. 02.15 kommer någon tassandes och ledsen. (då hade jag fortfarande inte somnat)
Det var stackars Tim som hade fått biverkningar av sin vaccination som han fick igår. Han hade fruktansvärt ont i sin arm och i magen. "Jätte" ont i magen.. I en timme satt jag med honom på toa och läste Bamse för honom. Efter en Alvedon och lite mer Bamse somnade han igen.
Tillslut somnade även Micke men jag kunde inte somna utan låg å vred mig och så plötsligt.. ..tassande steg igen.
Nu var klockan 04.20 och det var ju bara att gå med honom upp igen. Han hade fortfarande magsmärtor men somnade ganska fort ändå. Sprang tillbaka till min säng (för nu frös jag verkligen) och hann lägga mig ner på kudden så var det dags för lilla Nea som hade bestämt sig för att vakna.
När amningen var klar och hon låg i sin säng igen så somnade jag. Men bara för en stund, för nu ringde min mans väckarklocka. Det var dags för honom att åka till jobbet och för mig att stiga upp med barnen.

Så, ja.. vi har varit skit trötta idag. Men vad gör man inte för sina älskade barn?!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar