söndag 4 januari 2009

När får vi spela xbox dagen??

Efter en mycket trevligare och längre dag igår, med en lång runda med hela familjen i skogen. Som avslutades vid lekplatsen i parken, tills det var mörkt och dags att gå hem och laga kvällsmat. Nu när vi äntligen har fått lite snö igen. Men lite för lite för skidor och annat.

Fick besök av vår gode vän Helmersson som äntlien fick tid över för en kopp vanligt kaffe. Dessutom fick han komma på besök utan något som skulle fixas. (Motorcykel eller gräsklipparen). Det gjorde kvällen extra lugn och ungarna gick i säng utan motstånd vid 22 tiden.

Herre gud vilket tjat det alltid ska vara...

Fråga 1: Får vi spela xbox idag?
Svar 1: Vi får se...

Fråga 2: (ca 5min senare) Får vi spela xbox nu?
Svar 2: Nej, sa jag ju, fast jag sa ju inte nej innan....jag sa vi får se? (En fördel med att vara vuxen, jag bestämmer ju vad som är sant och inte..)

Fråga 3: (En kvart senare) När får vi spela xbox?
Svar 3: Sluta tjata, nu annars blir det ingen xbox alls!

Dagens påstående: Vi har inte fått spela xbox ännu?

Detta går sen i arv mellan alla versionerna och på repeat hela dagen. Tim, Maja och sist Max!
Som sig bör, sen är det ju deras livsuppgift att försöka knäcka föräldrarna så klart!

Jag ger snart upp....

Vi ska försöka samla ihop oss idag igen och ta med pulkorna ut oxå! Jippi, hoppas det blir uppskattat. Men som vanligt får man som förälder inte ställa för höga krav på att det ska lyckas. Vi har ju en tendens att minnas de man själv tyckte var kul när man var liten och fick vara med om "äventyr" med något så enkelt som att grilla korv ute. Men idag måste det nästan finnas en bredbandsuppkoppling och ett par olika spelkonsoler för att det ska kännas som om det är kul för barnen. Det är ju givetvis inte hela sanningen, fast det känns så ibland. Barn och (barnbarn) idag är väl en aning mer bortskämda än vad man kan minnas att det var på ens egna tid.

Nähä, nu kan jag inte slösa mer tid med detta utan får sätta fart om det ska bli något. Ska försöka komma ihåg kameran idag oxå!

//micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar