onsdag 14 januari 2009

Tim

Idag var Tim kvar lite i spåret av det där med giftas fin...

Jag stod vid disken (i vanlig ordning efter middagen...) :-) och Malin tog hand om en lite lätt gnällig Nea. Tim hoppade omkring rastlös med lite förmycket spring i kroppen, så jag tänkte att jag kunde få honom lugna ner sig lite genom att fråga hur det hade varit på förskolan idag.

Förväntade mig inte att få något direkt svar för ingen av våra barn är så pratsamma när vi ställer direkta frågor kring vad de har gjort på förskolan! Annars kan vissa av dem prata på i "tim"mar...!!

Han gick igenom att det hade varit jättekul på "dagis" (får ju inte säga det längre) Wilma och Tim hade "explementerat" med färger i skålar. Blandat en massa olika färger tills det tillslut såg ut som inuti en grodas mage?
- Hur ser det ut undrade jag? som nog aldrig sett hur det ser ut inne i en groda.
- Ja (som Tim alltid börjar alla sina meningar med för tillfället) det är grå-gult!
- Jaha, men vem är Wilma undrade jag då? Vilket gjorde att han stannade upp i sin berättelse och sa: Hon är också en fin tjej hon! Men hon är bara en liten flicka, tillägger han snabbt.
- Se där säger jag tillbaka.
-Imorgon ska jag fortsätta leka med Wilma, vi kanske får fortsätta med vårat "explement" med färgerna.
- mmm.... gillar du Wilma? frågar jag.
-Ja, hon ska nog bli min fru, sen lämnar han köket och mumlar på vägen ut..
-Fast det är klart, jag måste nog fråga henne först om hon vill?

//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar