måndag 12 januari 2009

Måndag..

Idag steg vi alla upp tidigt. Ja, kanske inte lika tidigt som Nea hade velat. =) Det var Tims första dag på förskolan efter ett långt härligt jullov. Men se lille Tim var inte alls sugen på förskolan och gick igenom hela sjukregistret för att slippa undan idag. (har man redan en tonåring i familjen?) Men iväg kom vi till sist.. Jag lovade att det skulle bli kul, och gissa vad?! När jag hämtade den lille stollen så ville han så klart inte gå hem "redan".

Medan Tim var på förskolan så fördrev jag och Nea tiden på Vårdcentralen. Hon har inte varit tillfreds de sista dagarna med feber och återigen tagit sig för öronen. Dessutom var där en fläck på kudden igår när hon hade vilat på dagen. Vi misstänkte att det kom från örat. Men nix, det var inga spruckna trumhinnor som tur var men lite röd i halsen var hon. Kan var en förkylning på gång som kroppen bearbetar men inte riktigt bryter ut, mycket tack vare att jag fortfarande ammar endel. Hoppas att inte detta leder till en ny öroninflammation. Hon var som vanligt jätte duktig hos doktorn utan gnäll och skrik.

Efter kvällsmaten fick Tim och Nea ta ett bad innan det var dags för sängen.


Jo, förresten.. Tim har två nya fröknar på sin förskola som han träffade för första gången idag. När Micke och Tim pratade i köket innan kvällsmaten så berättar Tim om sina nya fröknar och Micke frågar då om det var några fina flickor? (killsnack) Ja, säger Tim.. Den ena Var fin som en fru! Han tyckte att Micke kunde ha henne som fru.. Hon var så fin med sitt nästan vita hår och så liten å söt. Men jag har ju världens bästa fru, jag har ju mamma säger Micke. Vad ska jag göra med henne då?? Du kan ju ha båda två säger Tim då.
Vilken liten skit unge.. =)

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar