lördag 17 januari 2009

Usch!!!

Säg den lycka som varar..
Det är som vanligt när vi träffas hela familjen, dags för sjukdomar igen! Det brukar vara Max eller Maja som lyckas bli sjuka när dom kommer hit. Så även denna gång.. Max petade knappt i sin frukost idag och sa sen att han var mätt. Hmm.. tänkte vi och tog febern och myckt riktigt gossen hade feber. 10 minuter efter alvedon supp (älskar dom) så var han pigg som en lärka igen.

Efter att vi haft lite mellanmålsfika i eftermiddag är det dags för Max att ta febern igen, men först måste han bajsa lite. Micke och Max går alltså från bordet lite före Maja och Tim. När Max är färdig springer de andra för att tvätta händerna efter fikat. Plötsligt ropar Maja på mig att Tim har kräkits.
Ja, och det hade han verkligen.. och fortsatte när jag kom upp. Jag frågade hur det kom sig??
-Det luktade efter Max hade bajsat. (Tim är fruktansvärt klökig)
Det var ju lixom kräks överallt.. handfat, golv, vägg och hela toan.
I en och en halv timma har jag städat och spritat toaletten nu.

Han hävdar fortfarande att han inte mådde illa innan utan det var lukten. Men.. nu har han oxå feber. Så båda killarna har feber. Maja är kollad oxå och där är ingen feber, än.

Just nu är min högsta önskan att vi kunde få träffas alla en hel helg utan sjukdomar och ledsamheter. (längtan efter mamma Nadja)

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar