måndag 15 augusti 2011

High Chaparral

Förra lördagen (6/8) var vi på High Chaparral med Nea och Tim.
Ett ställe som jag innerligt önskar att vi kunde ta Maja och Max till oxå.
Men tyvärr så är ju Maja allergisk mot hästar :(

Vi packade i ordning oss på morgonkvisten med smörgåsar fika och dyl och styrde kosan mot Kulltorp där det ligger. Vi var nog alla lite nervösa då vi inte visste vad som väntade.. Micke och jag har varit där som små men ingen av oss i vuxen ålder. När vi kom fram åt vi lite frukost vid bilen innan vi gick in. Visserligen var det kallt, men barnen spände sig så mycket att dom skakade. Nea hade det gott och kunde krypa ner under filten i vagnen. Tim hoppade in i bilen i stället.


Ja..
Vi började med att hyra skrinda när vi kom in så vi kunde köra runt med all fika, dricka, kaffe och extrakläder som vi hade med oss. Vi visste helt enkelt inte hur dagen skulle se ut. Därefter gick vi raka vägen till affären med pistolerna i så att barnen kunde komma i stämning :)


Det var hela tiden ett par cowboys som red runt på området så man kunde titta och klappa om man ville


Som vanligt där det finns ponnyridning kan ni finna oss ;)
Tim red oxå fast långt ifrån så många gånger som Nea för så roligt tycker han inte att det är. Men Nea var väldans sur varje gång vi gick därifrån kan jag tala om, fastän vi sa att vi skulle komma tillbaka dit igen.



När man inte fick rida heeela tiden på de riktiga hästarna så fick den här duga oxå:)

Nu var det dags för lite fika och vi stannade till i Buffalo City, en liten stad med "små" hus som barnen kan springa runt och leka i och panga med sina pistoler. 

Men.. 
På husen stod det att det var förbjudet att leka på taken och måste fråga mig högt om föräldrarna skiter i sina barn, inte kan läsa eller vad det är som är fel hos dom, då dom är så fruktansvärt korkade och låter barnen springa uppe på taken i alla fall. Jag blir så arg så jag skakar när jag ser detta och Tim frågar så klart varför andra får göra så?? 
-Ja du.. vad ska jag svara dig.. 
-Därför att dom föräldrarna inte är rädda om sina barn. 
-Här finns skyltar uppsatta som talar om att man inte får göra det och då gör vi inte det.

Vi vill lära våra barn vad som är rätt och fel, att man ska följa regler osv. 
Men hur ska barnen veta "vilka" reglar man "måste" följa när man som vuxen tex här nu tillåter dom att bryta mot regler som parken har satt upp?? 

Ja, jag vet att jag är en bitterkärring när det gäller såna här saker. 
Men snälla ni som har en bra förklaring till varför man ska tillåta denna idioti, att låta dom klättra upp där med risk för att trilla ner och slå ihjäl sig.. skriv en kommentar. Jag vill jätte gärna veta hur ni tänker! 
Detta var det enda negativa på hela dagen.. så nog om det!


Tim var jätte gullig mot Nea och tog med henne på äventyr i de små husen och hittade även andra lekkamrater att busa med



Här åker Tim, Nea och jag diligens.
Det var så klart spännande då dom sett det massor av gånger på Lucky Luke-filmerna vi har hemma.
Här vaskar Tim guld
Jätte noggrann och duktig


Indian Island!
Tim som kikar ut från tältet.
Detta gamla tåg var vi tvungna att åka och som Micke och jag mindes det från när vi var små så skulle vi bli överfallna under färden. Men vi höll det för oss själva, och minsann..

En cool Cowboy
Nea chippar efter andan när det smäller till utanför

Barnen på helspänn efter överfallet.. Kommer det att hända mer??
Bäst jag skjuter lite..


Här tittar vi på Wild West show.
Tyvärr missade vi Lucky Luke showen på förmiddagen då vi kom så sent att kön var hur lång som helst och det skulle börja om 5 min. Så vi tar det nästa gång vi åker dit istället.

Det var en spännande show med massa ljudeffekter och jag är glad att vi hade med hörselkåpor till barnen
Det var inte mycket tid över till karuseller innan parken stängde, men vi sprang dit så att dom hann åka två gånger var i all fall.

Det blev goda recensioner om dagen från Tim..
-Det har varit den bästa dagen i mitt liv! :)

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar