tisdag 2 augusti 2011

Sova i husvagen!

Igår var barnen ute i stort sett hela dagen. Dom fick 15 min med sina Dsi efter frukosten och fick tillbaka dom när det blev kväll. Jag har tappat räkningen på hur många gånger dom badade och även Nea har hittat till den stora poolen nu. Hon är jätte duktig men måste så klart ha puffar eller ringen och det krävs att vi är precis bredvid ifall det händer något. I går fick hon sig en rejäl kallsup men inte gav hon upp för det, bara precis för stunden.


 





Jag sprang runt och städade i husvagnen så att vi kunde sova där inatt.
Barnen var i sitt esse och hjälpte gladeligen till när vi skulle köra igenom vattentanken med att tömma sina små hinkar med vatten. Maja administrerade det hela och Tim och Nea sprang med hinkarna. Två gånger gick det läck i husvagnen. Först i själva köksdelen och sen inne på toan. Det var snabbt åtgärdat men det blev så klart himla blött på golvet. Tur min man var med för vet i hundan om jag hade fixat att åtgärda det själv.






Det var svårt för barnen att komma till ro för det var ju så klart jätte spännande att äntligen få sova i husvagnen. Micke läste saga för Nea som hade myror i hela kroppen. Maja och Tim spelade för glatta livet och sprang ut och in i "sitt" lilla rum (som det finns en dörr till) för att dricka. Det var faktiskt väldigt varm där inne. Barnen har i alla fall sovit bättre än jag, men vaknade tidigare än vad dom är vana vid nu för tiden. Hoppas med det på en tidig kväll i säng.. (önsketänkande) Nea vaknade och konstaterade att hon minsann har sovit i husvagnen och sen frågade hon om hon fick bada nu.. :)

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar