tisdag 23 augusti 2011

Hej igen!

Nu var det ett tag sen sist, igen..

Nea var bättre på onsdagen men fick vara hemma på torsdagen oxå i och med att hon hade varit dålig i magen. Man vet aldrig, så 48 timmar efter lösmage fick det bli. På torsdagen när hon då var så mycket piggare att hon gjorde skavsår i mina öron med sitt pladdrande och frågande så städade vi upp på hennes rum.
Det var välbehövligt kan jag säga.
Titta här vad en söt liten tjej kan ställa till med..
Obs! Det är inte en riktig blöja i bild.. utan till dockorna
Hon har verkligen dragit ut ALLT.. plus att det ligger utanför rummet på hela övervåningen
 Det tog en bra stund att reda i allt det här *pust*

På fredagen var hon i alla fall på dagis igen och jag kunde gå tillbaka till jobbet.

På lördagsförmiddagen körde jag och hämtade Tim hos sin pappa där han har varit i två veckor. Det var ett kärt återseende kan jag säga. Det var sååå skönt att få hem honom igen. Men vi hann knappt prata om vad som hänt de senaste två veckorna förrän det var dax att packa i ordning oss för fest hos min mor. En födelsedags/avskeds fest.. eller rent ut sagt, en Kräftskiva för Nina min bonussyster som har fyllt 40 år och som ska flytta till Australien. Det var så klart Nina :) min mamma och Göte. Mikael, Annie, Liam och Mijo. Fia (min andra bonussyster), Niklas och Micaela. Jag, Micke, Tim och Nea.
Nea har plockat fram termosarna som hon älskar att leka med ??
Det var ett himla klättrande och spikande inför kvällens fest

Altanen skulle plastas in så att inte myggorna skulle äta upp oss för det var tydligen väldigt mycket av den varan
Mikael sitter och softar ;)
..och Annie kämpar på..

..med att täta uppe vid runt om altanen så att inte myggen kan komma in där heller :)

Nea pussar sin mormor
Detta halsband fick Nina av Mikael med hans familj och mig med min familj
Fina Nina med sitt nya halsband.
Nina
Tim
Himla kul lampor som lyste mysigt när det blev mörk :)
Barnen äter mat
Fia och Niklas
Göte och Micaela
Nina
Mums..
Mijo insvept i filt och Nea har somnat
Liam hade fullt upp med sin lösa tand
Tim har myst ner sig i pyjamas och tittar på film
Vi sov alla över så det var verkligen fullt hus.
Tack för en himla trevlig fest! :)

På söndagseftermiddagen körde vi hem då det både behövde tvättas en del men även packas skolväska till Tim och dagisväska till Nea. Ville så klart gosa med Tim och ligga å läsa för honom lite oxå eftersom vi varit ifrån varandra så länge men tyvärr blev jag förkyld under eftermiddagen och mådde inte alls bra.

Så var det då måndag..
Första dagen i 2:a klass för Tim.
När jag väckte honom slog han upp ögonen direkt och sa, äntligen.
Det hade gått jätte bra och det var oerhört spännande just denna dag då han nu mer tillhör Klubben efter skolan. Det Fritids han har gått på innan är för förskoleklass och 1:a klass så nu tillhör han dom större. Det är stort!


Jag är apförkyld men kämpar på.. Fick dessutom feber på kvällen :(
Ja, jag vet.. det är ingen som tackar mig för det och jag måste va rädd om mig osv men jag var hemma fyra dagar förra veckan med Nea och väntar bara på nästa sjuka nu när barnen är igång i skola och dagis igen. Så jag känner att jag har helt enkelt inte råd att stanna hemma utan kurerar mig med alvedon och ipren för glatta livet och då har det gått hyfsat bra.

Idag tisdag, har det inte varit så mycket annorlunda från igår tror jag. Jag har gått på alvedon och ipren. Skolan hade gått bra idag oxå. Det var några större dumbommar som hade retats lite med honom tydligen, så får ta det med skolan. Nea hade trillat och skrapat upp sin arm idag så hon var lite olycklig för det. Men desto lyckligare tror jag hon var som slapp tandläkaren idag då dom ringde från folktandvården och sa att hon var sjuk.

Nu sitter jag här med ett täcke om mig och ska skutta in i sängen för jag är såååå frusen. Misstänker att det är febern som tar ut sin rätt då jag låter kroppen vila från tabletter nu ikväll och inatt.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar