måndag 8 augusti 2011

Måndag och första dagen efter semestern!

Och tro väl själve den att jag lyckas försova mig.
Inte så pass att vi kom för sent till dagis men tillräckligt för att inte få den lugna morgonen med tidningen och en kopp kaffe som jag hade tänkt mig.

Nea var så nervös så hon skakade när vi gick in på dagiset.
Idag var nämligen allra första dagen på nya avdelningen, för de stora barnen.
Tänk att hon räknas  till de stora barnen nu??
*snyft* Vart tog min bebis vägen???
Vi hittade de utsedda platserna till henne och hon hade fått en en myra som märke på hennes plats. När hon såg märket på näst, nästa plats.. en häst, så illskrek hon till och höll handen för munnen och skrattade hopkrupen. Till vår glädje var den platsen ledig och jag frågade om inte vår hästtokiga lilla tjej kunde få byta plats och det gick självklart bra. Gissa om hon var lycklig!?! Jag stannade kvar en stund hos henne och det dröjde inte länge förrän det släppte för henne och jag kunde åka vidare till jobbet.

Det var en kämpig första dag måste jag nog säga. Alla som vill säga hej och fråga om semestern och alla som jag själv har tusen frågor till. En jätte bökig order att packa. Hmrf.. Och tankarna hos Nea, hur hon hade det på dagis och saknaden av både min man och min lille Tim. Men jag tog mig igenom dagen ;)

Nea var så trött när jag hämtade henne att ville somna på vägen hem, i soffan när jag lagade mat och det var fullt sjå (eller hur det stavas?) att hålla henne vaken. När hon hade ätit klart sprang hon från bordet och jag satt kvar med min mat. När jag var klar så gick jag efter henne och på den lilla stunden hade hon somnat. Det va ett måste att duscha idag så det var bara att bära upp henne i duschen för att sedan fixa välling och ringa till sin pappa en stund, sen var det sängen som gällde.

Nu sover hon gott och det hoppas jag att jag oxå kommer att göra snart.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar