fredag 26 augusti 2011

Fredagsmys?

I morse kl. 05.30 kom Tim ner och sa att han kände sig jätte febrig.
Jag följde med honom upp för att ta tempen och visst var det så.. 38,9.
Han fick både Alvedon och Ipren så att han inte skulle få någon feber topp för då brukar han i princip alltid kräkas, stackaren. Antingen hann jag ge honom det i tid eller så var det inte på väg mot nån topp för han har klarade sig från kräk.

Det märks att dom är sjuka båda två och att dom bara har legat hemma på soffan och glott på tv, för dom träter på varandra nu. Fy va tetiga dom kan vara mot varandra!

Lollo som hade sin sista semesterdag idag.. kom förbi en runda så jag kunde sticka iväg lite snabbt och fixa några ärenden. Tack för hjälpen kära du! :)

Båda ville bestämt ha fredagsmys ikväll men ingen av dem åt särskilt mycket av det.. Det märks att dom inte mår bra helt enkelt. Tog tempen på båda nyss och ingen av dom hade feber just nu? Undrar om alvedonen från tidigare idag fortfarande har verkan eller om dom kanske (förhoppningsvis) håller på att bli bättre?

Nea ville gå och lägga sig för en stund sedan, så Micke har nattat henne.
Tim sitter kvar i soffan och kollar på den nya filmen dom fick ikväll.

Micke och jag ska väl kanske sätta oss ner i soffan en stund innan jag måste sova för i morgon är det jag som ska upp med tuppen. Det är inventering på jobbet och hoppas att vi slipper hålla på hela dagen. Skönt att vi börjar tidigt så man kanske kan komma hem lite tidigare. Eller.. tidigt och tidigt.. Vi ska börja inventera vid kl. 7.00 och jag börjar ju alltid vid 7.00 annars så.. det blir helt enkelt som vanligt.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar