söndag 6 februari 2011

Det är jobbigt nu..

Det är så fruktansvärt jobbig att se sin lilla dotter så sjuk som hon är nu.

Ger jag inte Alvedon och Brufen/Ipren med 3 timmars intervaller så stiger tempen till över 40 och hon får så ont i pannan, benen, munnen och öronen. Ja, över hela kroppen skulle jag tro men det är de ställena som hon klagar över mest.

Varje dag tänker jag fortfarande på när hon föddes..
http://familjengranath.blogspot.com/2010/05/en-liten-dagbok-till-nea-fran-pappa.html


..och det blir extra påtagligt när hon är sjuk.
Jag kan inte beskriva känslan riktigt.. man är så maktlös.

Inatt försov jag mig en halvtimme från att ge henne medicin och hon fick 40.2 i temp. Hon skrek i ca 40 minuter innan hon lugnade ner sig. Sen kunde hon titta en stund på Pippi och äta välling innan vi gick å la oss igen.

Kan tillägga att hon sovit i sin gamla säng (spjälsängen) inne hos oss nu när hon varit så här sjuk. Det var ganska starka protester till en början men hon köpte det hela och det var oerhört skönt att kunna resa sig upp och titta till henne när man känner för det. Eftersom hon totalvägrar att sova i vår säng så beslöt vi oss för att behålla spjälsängen hos oss när hon flyttade upp till sitt nya rum. Just till såna här tillfällen, när man vill ha henne nära.

Lilla Nea.. nu måste du snart få bli frisk!

Malin

2 kommentarer:

  1. Stackare inte kul när det blir såhär! Kan förstå att minnena kommer fram såna här gånger ni var ju så nära att mista henne!
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Fy stackar lilla Nea, jag förstår att ni har det jobbigt nu. Jag hoppas att hon snart blir frisk igen!!! Kram!!!

    SvaraRadera