tisdag 1 februari 2011

Nea

Idag har vi varit på öronmottagningen med Nea.
Stackaren var så nervös när vi skulle åka upp till avdelningen så hon skakade.

Hon såg fin ut i höger öra men hade lite vätska kvar i vänster.
Hörselprovet gick i alla fall bättre denna gången jämfört med förra men hon är jätte svår att undersökas då hon blir så ledsen runt läkare hela tiden.
Men hon kämpade på och var så otroligt duktig ändå måste jag säga. Hon sitter alldeles stilla och låter sig undersökas det är bara att hon gråter hela tiden.

Jag är van vid hennes ledsamhet vid undersökningar nu men alla läkare (vilket är många) som vi träffar tycker förstås att det är jätte jobbigt. Man får säga till dem att göra undersökningarna ändå och dom berömmer oss föräldrar jätte mycket för vårat lugn med det hela.

Jag känner mig inte stressad av det för jag vet om hennes rädsla för doktorer och jag ska ju finnas där för hennes skull så att hon ska känna sig lugn. Och ska jag stimma också så blir hon ju ännu mer nervös.

I alla fall..
Det började diskuteras plaströr och jag är väl ännu mer övertygad efter samtalet idag att vi inte vill genomföra operationen.
Vi har en längre tid tvekat då det inte känns rätt att söva henne och då började inflammationerna att avta. Nu har hon haft några stycken ganska tätt igen och läkaren tyckte att får hon en till inom kort så skulle vi i alla fall diskutera om rör.

Ungefär så här sa läkaren:
Att söva innebär alltid en risk för alla..
I Nea's fall kan det innebära en ökad risk med tanke på hennes start i livet och att hon ofta är förkyld så att det sätter sig i luftvägarna.
Vi får träffa narkosläkaren för info åt både oss och för den. Dom vill ha ett utlåtande från barn (barnakuten) som ofta behandlat henne hur dom ser på risken för just henne och vilken beredskap som i så fall ska stå bredvid i fall nåt går galet.
"Det brukar alltid gå bra"
BRUKAR!!!!! Och för de resterande då????

Jag ska inte måla fan på väggen så klart men har man sett sitt barn ligga för döden vill man inte utsätta henne för nåt som "brukar" gå bra.

Tyvärr har lilla Skrulltan haft feber sen i fredags och vi har inte en aning om vad det beror på, men öroninflammation var det inte. Hon såg som sagt finare ut än vanligt i sina öron idag.

Vi får hålla tummarna att det inte blir någon feber i morgon så hon kan åka till dagis på torsdag för hon längtar dit jätte mycket nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar