måndag 7 februari 2011

Det blir bättre och bättre..

Ja, det blir bättre med Nea hela tiden.
Hon har lite feber fortfarande men inte lika hög och har bara fått medicin på morgonen och nu på kvällen. Lite ont här och där.

Sjuk liten Nea med sin Pippi-pusselbok
(man riktigt ser på ögonen hur vissen hon är)

Från i morgon behöver jag intyg från läkaren för att få vara hemma med henne och ringde till vårdcentralen i Alvesta idag.

Sköterskan:
-Ja du, det känns som alla i Alvesta är sjuka.
-Vi badar i handsprit då det vimlar av magsjukan och influensa här.
-Vi bara lever på hoppet att inte alla vi blir sjuka.

Jag:
-Jag har ingen lust att komma ner till er med Nea, då hon drog på sig sin influensa i tisdags när vi besökte öronmottagningen på lasarettet.
-Det är ju bara som gjort för att hon drar på sig nästa sjuka.
-Jag behöver bara ett intyg och lite mer Brufen.
-Jag har varit i kontakt med Barnakuten i helgen och dom tog inte in henne pga Nea's influensa.

Sköterskan:
Även om vi hade sett att ni skulle slippa så godkänner inte
Försäkringskassan det, tyvärr.
-Nu kan jag inte boka in er idag då vi inte har några tider kvar och idag bokar vi inte in tider för imorgon. Du får ringa våran telefonkö så fort vi stängt kl17 idag så registreras du och ligger bland de första vi ringer upp imorgon.

Inte en chans säger jag bara, att jag går ner dit med henne.

Mycket eller inte att göra för Micke på jobbet, det skiter jag i !!!!!!!
Nu får han stanna hemma resten av tiden med henne på hans flex, för jag har redan förbrukat min.

Men i vissa lägen hade det varit perfekt (har vi skojat om många gånger..) att Micke som har gigantiskt många flextimmar kunde sätta över lite till mig, då han ändå måste jobba när han är hemma. Han blir ju inte av med dem ändå. Och vi alla hade tjänat på det, även företaget egentligen. Hans timmar kostar ju mer än mina då han har högre lön än mig. Så tar jag ut dem som tjänar mycket mindre än honom så har företaget alltså oxå tjänat på det. ^^
Ja, ja.. man får väl inte göra så.. men visst hade det varit bra, tycker jag.

Nu ska jag fixa lite inför i morgon då det är dags för mig att jobba igen.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar