måndag 21 februari 2011

Ett inlägg jag egentligen inte borde skriva..

.. för jag är så jävla trött på ALLT!

Jag har ett barn som är mobbad i skolan och det är en jävla massa spring på möten hit och dit.

Jag har ett annat barn som inte äter och då menar jag INTE äter. Nåt är fel hos henne men vet inte vad. Åkte till barnakuten i lördags och blev fruktansvärt bemötta. Tårarna bara rann på mig.. Ska berätta en annan gång hur det gick till.

Dagis tror att hon bara bestämt sig för att inte äta.. visst kan det va så, men hon får PANIK när hon får in mat i munnen. Hon åt ingenting på fyra dagar på dagis i förra veckan. Jo, en tesked fil en dag och under alla dagarna har det varit ett par klunkar mjölk. Man ser att hon gått ner i vikt och jag bara väntar på att hon snart blir uttorkad. Summerat så har hon inte ätit riktig mat på ett par veckor nu. Men visst, det är väl inget???? ETT FRISKT BARN SVÄLTER SIG INTE.. det har jag fått höra ett antal gånger nu. Men är hon frisk då??? Ibland skulle jag vilja att folk taggar ner med sina "åsikter" innan dom har all fakta på bordet framför sig.

Tillslut i lördags blev vi i alla fall mottagna på den stora akuten där det "kunde" röra sig om nån typ av astma då hon hostharklar sig emellanåt. Bricanyl blev det och vi skulle höra av oss om det inte blev bättre. Men hon äter ju fortfarande inte???? Ska till öron näsa hals i morgon igen. Jag vädjade att få träffa samma igen och att dom skulle hjälpa oss vidare till någon annan läkare om dom inte hittar nåt.

Jag är trött och ledsen och det känns som att hur jag än gör i alla frågor oavsett barn så blir det fel.

Skulle ta en promenad med Nea och satte henne i vagnen och traskade iväg. Det var inte det lättaste att ta sig fram på all bucklig is OCH man fick köra slalom för alla hundskitar som ligger mitt i vägarna nu sen snön börjat smälta bort. Det blev bara irritation istället för en skön promenad.

Är det inte vab så är det möten och på min flex bara växer minustimmarna. Har inte en aning om när jag ska hinna jobba igen timmarna då helgerna är ju enda tiden vi hinner ens tänka på att göra nåt vid allt som ska genomföras här hemma. Jag vill bli åtminstånde lite färdig så man kan känna att man har ett hem i alla fall. Nu brukar jag säga att vi lever i ett hie..

Ja, ni kanske förstår varför jag inte uppdaterat så mycket..
Ska försöka rycka upp mig men blir väl lättare om man får veta vad det är med Nea och när Tim tycker att livet är roligare igen.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar