söndag 27 februari 2011

Melodifestivaltycke..

Jag har de senaste åren klagat och klagat på melodifestivalen.
Dels för alla dessa deltävlingar men oxå på hur alla dessa skitlåtar kan komma med??? Det sjungs på språk man inte ens kan förstå vad de säger.. inte många sådana men ett par stycken genom åren nu.

Dansband.. i all ära, men vad gör dom i ett sånt här evenemang?? Dom har lika lite att göra där som hårdrock. Han den där Nick från igår.. hur kan vi stolt visa upp honom om han går vidare?? Alla har rätt att bestämma över sin egen kropp men jag blir äcklad av att se alla dessa fula tatueringar i en melodifestival.

Detta året har jag för övrigt inte klagat så mycket då jag tycker att det har varit många bra låtar med. Kanske inte schlagerlåtar men bra låtar över lag (med undantag för ett par stycken då).

Ta balladen med Linda igår. Fy fan vad bra den var!!! Jag gillar inte ballader i dessa sammanhang men den hade likheter med Serbiens vinnarlåt 2007, som tog hem hela skiten se här. Så i detta sammanhang hade den nog nått långt.

Ja, ja..
OCH som vanligt är det en del starka låtar som tyvärr hamnat i andra chansen och då oftast mot en annan stark låt så att det fortfarande inte blir en rättvis utgång på det hela.

Det var mycket bättre förr, med en melodifestival och den stora Eurovision song contest. Då behövde man inte vrida sig lika mycket över fördärvet att svenska folket röstar på sin favoritartist i stället för på den låt som troligen kan gå längst i tävlingen.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar