tisdag 1 februari 2011

Min lilla tand!

I torsdags drog jag ut en tand.
Vi hade jätte mycket att göra på jobbet tur nog så jag hann inte bli nervös förrän jag tog i handtaget till mottagningen. Jag önskade såååå mycket att de kunde ringt från tandläkaren å sagt att han var sjuk så att jag sluppit gå dit.

Jag har INTE tandläkarskräck men lider av att jag klöks väldigt lätt och tänkte att visdomstand som ska dras ut måste bara bli mycket klök.. den sitter ju längst in i munnen. Blöörk!

Men det gick jätte bra!
Kom in kl. 15.30 och fick bedövning och klockan 15.40 var allt klart. Själva tanden tog nog inte mer än en minut, utan det var bedövningen som tog tid på sig.

Jag hade målat upp värsta bilden om inflammation efteråt men peppar, peppar så har det gått jätte bra. Har dock inte vågat äta popcorn än som min tandläkare för övrigt bannlyst för mig. Äter det för jämnan och med mitt tandkött blir det inte så bra med skalen som fastnar.

Hoppas att jag slipper att dra ut fler tänder ändå.. för så kul var det inte. Hade inte ont av tanden utan den skulle bort i förebyggande och tanden efter hade inte nåt direkt fäste.. äh.. förstod mig inte på det hela men nu är det gjort i alla fall.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar