fredag 4 februari 2011

Ingen bra dag..

Det har inte varit nån bra dag för Nea idag.

När hon i eftermiddags hade vilat i 3½ tim så hade hon 40.2 i temp. Hon hade ont i pannan, munnen, knäna och hon var jätte ledsen. Klockan är då 15.00 och hon får Alvedon.

3½ timme senare får hon jätte ont igen och gråter som bara den. Hon har 39.4 i temp och hon får Brufen.

Jag väljer att ringa in till Barnakuten trots att jag vet vad dom kommer att säga.

Jag har ju erfarenhet av Tim som var konstant sjuk mer eller mindre i 3,5- 4 av sina första år och Nea har varit sjuk sedan hon föddes till för ett halvår sedan då det började avta mer och mer. Nu är det tack å lov inte alls lika mycket för Nea och Tim är nästan aldrig sjuk. Förutom vanliga förkylningar då.. Men det är inte ofta han är hemma som han var för nån vecka sedan.

Och svaret från barnakuten var som jag trodde..
Typiska Influensa symptom!!!

Kunde ju ge mig f-n på det.
Tiden för insjuknandet från smittotillfället är väldigt exakt från när vi var på öronmottagningen (lasarettet) i tisdags.

Nu har hon badat lite trots 39.2 i temp.
Man brukar ju känna sig lite piggare en liten, liten stund efter dusch.
Välling och Let's dance står på schemat. Har redan mentalt förberett mig på en vakennatt med henne, men man kan ju alltid hoppas på ett mirakel.

Malin

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Nea. Det är aldrig kul att se sina barn må dåligt. Jag håller tummarna för att ni får sova i natt allihopa och att hon snart blir frisk igen!
    Kram!

    SvaraRadera