fredag 4 februari 2011

Natten

Natten var jobbig för lilla Skrulltan.

Hon vaknade ett par gånger och var illa till mods men ingen feber.
Men vid 03.40 när jag kom upp till henne var hon varm som en kamin.

39.8 i temp och hon fick alvedon.
Hade frossa så jag fick inte ta av henne pyjamas utan hon ville ha sitt täcke på sig.

Efter att jag suttit en stund hos henne så gick jag ner å la mig, på hel spänn.
Jag hade sagt till henne att hon skulle ropa om det var något. (vi har babyvakt så det hörs väl när hon ropar)

Det går ca 45 min då hon börjar gnälla och Micke går upp å lägger sig på golvet hos henne. Hon är fortfarande som en kamin (39.4) men nu skakar hon inte längre och Micke får lov att ta av pyjamasen. ELLER, hon skulle förstås (klarvaken) göra det själv.. Pust och suck!
Hon lyckades somna om och har tydligen snarkat en del och vaknat till många gånger.

Febern har inte gett med sig helt på Alvedonen utan hon hade 38.5 nyss, nästan 4tim efter alvedon. Det ser inte lovande ut.. men är för tidigt att åka in med henne. Dom kommer inte att hitta nåt än på henne, tror jag.

Nu sitter hon här bredvid och pärlar.
Hon är hängig men vid gott mod, min lilla Skrullta.



//Malin

1 kommentar: