torsdag 3 februari 2011

Så var den tillbaka igen..

Hela dagen har Nea sprungit runt å busat.
Pigg, glad och utan feber.

Idag väckte jag henne efter två timmars vila och hon hade gärna sovit vidare en stund till men jag tyckte det räckte då vi sagt att hon ska till dagis i morgon.

Micke kom hem själv efter jobbet för Tim ville följa med Thea hem en stund.

Nea blev som vanligt super glad när pappa kom hem och drog med honom upp till rummet för att pussla lite.

Efter en stund kom hon ner till mig ledsen för att hon hade ont i huvudet. Jag trodde att hon hade slagit sig så jag blåste och sa.. Så, borta!

Efter en stund lägger hon sig i soffan och gråter igen för hon har ont i huvudet. Jag ger henne nässpray och Micke hämtar saft då hon inte druckit så mycket idag kanske det beror på det.
Hon tystnar och tittar en stund på film.

När det gått kanske 5-10 min kommer hon ut till oss och visar att hon tagit på sig en pyjamas. (hon hade bara en vanlig tröja innan, ville inte ha byxor) hoppar upp i fåtöljen och säger att hon fryser.

Tar tempen på henne och hon har 38.8.
Vad är nu detta???? Hon hade ju blivit bra!?!?!

Vi gav alvedon och hon har trots temp kämpat på vid gott mod.
Tog tempen precis nyss igen och den hade bara sjunkit till 38.4 på två timmar.
Kan ge mig f-n på att hon fått nån infektion.
Bara att vänta å se hur det artar sig.

Hon kommer bli såååå ledsen när hon inte ska till dagis i morgon, som vi sa till henne innan idag att hon skulle få. :(

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar