måndag 17 januari 2011

Helgen

I lördags var Maja och Max här och det gick jätte bra med Max igen.

Stämningen var väl inte på topp hela tiden då det kändes som att alla (utom Max) var lite irriterade denna dag.

Maja och Tim var ovanligt gnälliga och det kändes nästan som att Maja var på väg att bli sjuk för när vi skulle äta så var hon likblek i ansiktet och petade bara i maten.
Efter lite "utfrågning" så framkom det att hon inte tyckte om maten (hemmagjord pizza) men ville inte ha nåt annat ändå.

Svårt det där med maten när man inte känner barnen så väl som tex med just mat. Vi lyckas ALLTID (känns det som) göra något som nån av dem inte tycker om när dom är här :(
Ja, ja.. Vi lär väl oss! Tim har ju oxå varit i en fruktansvärd period när det gäller mat men han lever vi med hela tiden så man hänger lite mer med i hans svängar om vad som är "gott" eller "äckligt".

Men det var härligt att träffa dem, och denna gången tro det eller ej.. så fick jag gos av Max utan att jag sagt något till honom :)

Jag tror jätte mycket på det här sättet att träffa honom över dagen som vi kör på nu. För han har så mycket energi, så mycket mer självförtroende i vissa situationer. Och resten kommer att komma med tiden nu tror jag. Bara han får tid på sig och får ta det i sin takt som han får just nu.

Igår (söndag) jobbade jag på här hemma hela dagen. Jag rensade ut julen på övervåningen, tvättade och rensade sånt som ska väck. (Angående rensandet så har vi kanske kommit en hundradel på vägen så det säger kanske hur mycket det är ;) )
Micke tog med sig barnen för att grilla med morfar och Carola, så jag hade ett par timmar för mig själv att röja. Dom hade kört fyrhjuling och snöskoter och barnen tyckte förstås att det var såååå kul.

Efter det åkte Tim en liten runda till sin farmor som har varit i Thailand och längtade mycket efter honom nu.

Efter utevistelsen tilltog Tim's hosta och vi tog beslutet om att stanna hemma med honom. Han har hostat mycket i natt stackaren och har känningar av det både i huvudet och i magen. Jag tror att det är träningsvärk som han känner i magen.

Nea är på dagis och har klarat sig denna gången. Peppar, peppar..

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar